zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Kytarista Oldřich Krejčoves z Monkey Business nejen o svém novém autorském albu

Oldřich Krejčoves

autor: Z webu   

zvětšit obrázek

Kytarista Oldřich Krejčoves se od počátku devadesátých let pohybuje na pražské klubové scéně, zejména kolem legendárního pražského klubu Bunkr. Ta postupně určila jeho budoucí spoluhráče. V devadesátých letech to byla účast v kapelách Kollerband, Pusa, Pan Pot, Bára Basiková band a další. Na přelomu tisíciletí se pak vstup do projektu Monkey Business ukázal jako nejdůležitější rozhodnutí, kde působí dodnes. Přesto v posledních letech, hledá uplatnění pro svoje skladby, které se nehodí do repertoáru domovské kapely. V posledních letech je to např. projekt STABILITY (M.Chyška, J. Jakubec, R. Vícha) nebo právě nyní projekt Okrej.

  • Vždy jsi chtěl být hlavně kytaristou? Nebo jsi hrál v počátcích i na nějaký jiný nástroj v kapelách?Začal jsem u ohně zpívat písničky a kytara tam vždycky byla, tak jsem si na ní sáhl a od tý doby už jenom trápil rodiče drndláním.
  • Výčet kapel ve kterých jsi působil je docela úctyhodný (Kollerband, Bára Basiková band, Pusa, Pan Pot a další), když vynecháme Tvoji současnou domovskou kapelu Monkey Bussines, na kterou vzpomínáš nejraději?
    Nevím, všechno mělo svý, ale asi nejintenzivnější byl PAN POT ..... Zábava byla vždycky a všude. Myslím, že jí bylo o hodně víc než prudy. Zda byla nějaké období nejlepší, se nedá jednoznačně odpovědět, je to průběh od roku 92. Čas sebou přinesl své a hlavně vývoj nezastavíš.


  • Časy v polovině devadesátých let byli asi trochu divoké, ne?
    Po sametový jsem byl na vojně ve VUSu v Táboře a pak v AUSu v Praze, kde jsem zůstal. Prostě jsem se nevrátil domů a začal jsem žít ve velkým městě. Byla to paráda. Potkal jsem postupně spoustu muzikantů a chvílemi jsem řešil pronájmy a noclehy. Pro mě byl asi kult 90tek klub BUNKR, tam jsem se rád motával a i hrával.
  • Autorské album, znamená nést svou kůži na trh jen sám, je to po všech těch nahrávkách v různých kapelách velká změna?
    Dělal jsem si vždycky demáče a pokoušel z nich vykřesat jiskru. Většinou to nebylo úplně ono pro ty bandy, ve kterých jsem hrál. Měl jsem vždycky trochu pocit, že jsem asi vedle.
  • Proč zrovna autorské album po řadě let strávených v kapelách? Nebyl záměr založit vlastní novou?
    Jo, to chci, musím najít spoluhráče, kterým se to líbí nebo bude líbit a hurá. Vlastně jsme s klukama založili STABILITY (Chyška, Jakubec,Vícha, Smetáček a já) na konci roku 2007, ale tam nikdo, kromě mě, nemá čas na nic.
  • Je důvodem i to, že současná hudební "škatulka" produkce Monkey je příliš těsná pro tvoje nápady?
    MB je jasná informace, a asi mi dáš za pravdu, že by můj průnik autor věcí do Romanovo tvorby hodil MB trochu někam jinam, i když si rozumíme a kytarou ten směr taky ovlivním. Mám rád kytary i tvrdší, ale do MB to nepatří. Neznamená to, že se nepodílím na písničkách MB, ale celý jádro autorsky vymezil Roman. Přece nejde dělat něco jako někdo. To neni ono. Tam se ztrácí poselství. Můj tlak uvnitř jsem už musel řešit, tak jsem to dotáhl až sem, tady to podtrhnu a uvidí se.
  • Skladby na tvém albu jsou z průběhu řady let. Jak moc jsi je musel nyní před vydáním přearanžovávat, přehrávat?
    "Starý" jsou tam jen „Náhody“ a aranž je v podstatě stejná jen živý housle a viola jako byla tenkrát, tam není. „Olelali, Voda Tvá a Prezident“ jsou mladší kousky a zbytek je výtah tak z posledních dvou let. Všechny jsem musel přehrát a to už máte krůček k aranžím.
  • Proč se album jmenuje právě "je to důvod"?
    Je to překlep, původně to mělo být "NA TEN DŮCHOD", ale už jsem to nechal být. Grafik by s tím měl strašně práce a takhle je to taky hezký.

    17.11.2008 11:11:56 Redakce | rubrika - Rozhovory
  •