ON-LINE - Detail příspěvku
Continuo nad vodním příkopem
autor: archiv
Akrobacie, žonglování, fyzické herectví, světla, hudba, malé i obří loutky, masky, tanec na chůdách a ohňové efekty - to jsou prostředky, s nimiž pracuje Divadlo Continuo. Po hradeckém festivalu, kde začíná dnes účinkovat s inscenací Letokruhy, na něj čeká několik cest po Evropě a zejména projekt Kratochvílení, který uvede od 27. července do 9. srpna na jihočeském zámku Kratochvíle. Na to, co mohou diváci čekat od 8. ročníku této unikátní akce, jsme se zeptali uměleckého šéfa souboru - režiséra, herce a scénografa Pavla Štourače.
Během loňského ročníku jsme se zaměřili výhradně na plochu vodní hladiny. Prakticky celá inscenace se odehrála ve vodě. A jak už to tak bývá, teprve v závěrečné fázi příprav jsme objevili téma, které se již do připravované inscenace "nevešlo". Je to právě téma obrazu toho, co vidíme, co považujeme za skutečné a co je ve skutečnosti jen odrazem. I letošní ročník se uskuteční z velké části na a nad vodní hladinou příkopu zámku. Když říkám nad, myslím tím mnohametrové konstrukce, na kterých se odehrají scény, v nichž budeme pracovat s technikami vzdušné akrobacie a za-věšenými výtvarnými objekty.
K přípravě většiny inscenací zveme v posledních letech vždy zajímavou a výraznou hudební osobnost (z předešlých spoluprací lze jmenovat např. Františka Černého, Karla Holase a Radka Pobořila ze skupiny Čechomor, Vojtu Lavičku, Milana Demetera ze skupin Do konce a Bengas nebo Petra Ostrouchova ze skupiny Sto zvířat).
Vzhledem k divadelnímu jazyku, který používáme, kdy sdělení není předáváno pomocí textu, ale skrze pohyb, obraz a výtvarný znak, hraje hudební složka inscenace nesmírně podstatnou roli. A to nejen katalyzátoru, nebo posílení předávaného sdělení, ale velmi často roli samotného transmiteru, tedy média, prostředku, který toto sdělení nese. Po loňském Kratochvílení naše spolupráce s Lenkou Dusilovou pokračuje na přípravě inscenace Pod hladinou, na které se podílí rovněž skladatel a multi-instrumentalista Ondřej Anděra. Oba rovněž přijali pozvání na přípravě letošního ročníku. Kromě nich se letošního Kratochvílení zúčastní rovněž vynikající bubeník a perkusionista Pavel Fajt.
Je to zvláštní, ale každý rok se nám daří (alespoň doufáme, že se nám to daří) najít nový rozměr tohoto prostoru, něco, čím nás zahrada inspiruje k divadelní práci. Je to místo, které má nesmírně silný genius loci a pokud je člověk pozorný, otevřený a naslouchající, vždy se mu otevře nějaký nový pohled jak společně s ním něco říct, vytvořit, udělat. Pochopitelně, že hrozí opakování. Jakési ustrnutí na osvědčených postupech a schématech. Já sám osobně jsem však na tuto věc nesmírně citlivý. Strašně nerad se ve své divadelní práci opakuji, takže věřím, že kdyby něco podobného hrozilo, poznáme to. Vztah Divadla Continuo a zám-ku Kratochvíle by se dal přirovnat k manželství, ve kterém se potkali ti praví. Takový vztah (stejně jako každý jiný) prochází pochopitelně vývojem. Pokud se však v průběhu času tento vztah prohlubuje a daří se nacházet nové obohacení, vnitřní smysl a hodnotu, bylo by pošetilé a rozmařilé tento vztah nerozvíjet.
Již v prvních ročnících Kratochvílení jsme zjistili, že na jedno představení je možné pozvat maximálně 600 diváků. Ne, že by se jich do zámecké zahrady víc nevešlo, ale při vyšším počtu už zkrátka diváci nevidí. Pochopitelně nás nesmírně těší, že návštěvnost v posledních letech stoupá. I z tohoto důvodu jsme se rozhodli prodloužit letos hraní na Kratochvíli na čtrnáct dní.
Kratochvílení je vyvrcholením naší letní sezóny. Jeho příprava a realizace zabere celkem pět týdnů. Je to ale zároveň čas většiny divadelních festivalů, které pochopitelně chceme navštívit. Těsně před zahájením příprav Kratochvílení absolvujeme turné po Polsku, s vystoupeními např. v Jeleniej Góře, nebo ve Varšavě, v průběhu příprav si část týmu "odskočí" na festival v Maďarském Nýrbátoru a po skončení Kratochvílení prakticky celý srpen hrajeme po České republice i v zahraničí.
TIP!
AKCE ONLINE - Přehled příspěvků
Hadrián 2004
30.6.2004 - 12:56
Jan Potměšil v Hradci králové
29.6.2004 - 18:35
www. sedlackovadivadlo.cz
28.6.2004 - 07:14
Křest knihy Vladimír Morávek
27.6.2004 - 16:58
O Hubovi se zase bude mluvit
27.6.2004 - 15:57
„Mít odpovědnost nejen za svou roli,“ říká Markéta Sýkorová
27.6.2004 - 11:47
Klára a Medea aneb Starý, dobrý Aristoteles
27.6.2004 - 06:46
„Solženicyn není žádný hardrock,“ říká Matěj T. Růžička
27.6.2004 - 01:04
Proč bychom se netěšili!
27.6.2004 - 00:17
„Chlapů je málo,“ říká režisérka Lída Engelová
26.6.2004 - 18:14
„Nejsem schopný udržet text,“ říká Jiří Jelínek
25.6.2004 - 17:45
„Zapouštím kořeny do nebe,“ říká Aleš Janák
25.6.2004 - 14:41
I zhovadilost bude samozřejmostí
24.6.2004 - 16:57
„Na důchod začnu psát hry,“ říká Václav Koubek
24.6.2004 - 15:47
U zpovědi Norbert Lichý – herec a umělecký šéf
24.6.2004 - 14:42
Nezaměstnaní herci?!
24.6.2004 - 13:31
Cena jako motor
24.6.2004 - 12:30
Úskalí divácké specializace
23.6.2004 - 15:49
Nejsem si jistý, zda jsem dramatik
23.6.2004 - 10:45
Hlavně, že se hraje
23.6.2004 - 06:40
Poněkud nádražácké povídání
22.6.2004 - 23:42
Hvězdy nad Hradcem
22.6.2004 - 17:35
Head Quarters je centrála…
22.6.2004 - 16:26
Švédové neznají mozartovský sentiment
22.6.2004 - 14:18
Divadelní přehlídky a jejich strategie
22.6.2004 - 09:52
Všestranný Petr Nikl
21.6.2004 - 23:35
Xena versus Krteček
21.6.2004 - 20:47
Hradec Králové centrem divadla - festival odstartoval
21.6.2004 - 20:45
Slovo ředitele Ladislava Zemana
21.6.2004 - 20:32
Kocourkov spoléhá na náhodu
21.6.2004 - 13:06
Continuo nad vodním příkopem
21.6.2004 - 10:27
Cyrano odhodí svůj širák naposledy na hradeckém festivalu
Fotogalerie akce
reklama