zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Zahajovací koncert PKF - Prague Philharmonia: Císařské Gala na Hradě

Emmanuel Pahuda

autor: Z webu   

zvětšit obrázek

Pro svůj první koncert 23. koncertní sezóny si PKF – Prague Philharmonia vybrala honosné prostory Španělského sálu Pražského hradu, noblesní program a exkluzivního sólistu – Emmanuela Pahuda, sólistu Berlínské filharmonie.

Salieriho Sinfonia Veneziana s elegantními, jasně formulovanými, avšak ne příliš individuálními tématy byla příjemným vstupem do slavnostního večera.

Skvělý zážitek nabídl Koncert pro dvě flétny a orchestr G dur, kdy partnerem švýcarského flétnisty Emmanuela Pahudy byl Oto Reiprich, v současné době člen PKF – Prague Philharmonia. Virtuozita obou hráčů a jejich jasná zvuková představa o výsledném tvaru svých partů vytvářela působivé střídání momentů „rivality“ a souhry, které celý koncert udrželo v napětí a poutalo pozornost do posledního tónu.

Serenáda pro malý orchestr č. 2 A dur Johannese Brahmse ihned zaujme absencí houslí. Brahms ctil klasickou tradici v budování forem a jeho Serenáda je toho důkazem. Napsal ji v roce 1859 a navázal v ní na tradici Mozartových serenád. Byla jeho prvním dílem, které vědomě psal pro orchestr. Dílo plné vitality a poetiky dokazuje stále častěji svoji životnost na koncertních pódiích. Škoda, že orchestr pod taktovkou Emmanuela Villaumea nedokázal podtrhnout jedinečnost díla, která se rozplynula v šedi rutiny.

Švýcarský flétnista Emmanuel Pahuda si pro náš portál našel krátký čas.

  • Jak vzpomínáte na své první účinkování v Praze?
    Pamatuji si to velice přesně. Psal se rok 1991 a Praha byla součástí Československa, hrál jsem Bedřicha Smetanu. Praha je nádherné město, dělá se tu výborná muzika a posluchači jsou velice citliví a resonují s hráči na pódiu. Hraji tady velice rád.
  • Další dotaz směřoval k volbě flétny z dílny Brannen Brothers.
    Své rozhodnutí pro flétnu, na kterou hraji, bych přirovnal k řidiči, který si chce koupit auto a rozhoduje se pro Ferrari nebo Lamborghini. Prostě si vybere to nejlepší.


  • Program:
    A. Salieri, Sinfonia D dur „Veneziana“
    D. Cimarosa, Koncert pro dvě flétny a orchestr G dur, G. 1077
    W. A. Mozart, Koncert pro flétnu a orchestr D dur, KV 314
    J. Brahms, Serenáda pro malý orchestr č. 2 A dur, p. 16

    17.10.2016 23:10:11 Zuzana Michnová | rubrika - Recenze

    Časopis 19 - rubriky

    Archiv čísel

    reklama

    Festival Setkání Stretnutie 2024

    Časopis 19 - sekce

    DIVADLO

    Patrik Lančarič: Zlín už ke mně přirostl

    Patrik Lančarič

    Setkání s Patrikem Lančaričem, uměleckým šéfem činohry Městského divadla Zlín, nebylo náhodné. Portál Scena.cz celý článek

    další články...

    HUDBA

    Hudební tipy 19. týden

    Bulat Okudžava

    Alicia Keys: Live in LA
    Komorní a zároveň emocemi prodchnuté vystoupení jedné z nejosobitějších a nejorigin celý článek

    další články...

    LITERATURA/UMĚNÍ

    Film na motivy povídek Oty Pavla

    Smrt krásných srnců

    Smrt krásných srnců
    Český film Karla Kachyni, od jehož narození minulý týden uplynulo 100 let, na motivy po celý článek

    další články...