Miloslav Podskalský – 70. let
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekV sobotu 14. června 2014 oslavil své 70. narozeniny sólista Opery Národního divadla Miloslav Podskalský. Soukromě se vzdělával u Teodora Šrubaře, poté studoval na pražské AMU (u Teodora Šrubaře a Karla Bermana) a další zkušenosti získával na stážích v Bukurešti, Výmaru, Salcburku i Sieně. Ještě jako student AMU a sborista Národního divadla se rozhodl pro sólovou dráhu, nejprve v Liberci, pak v Plzni a posléze v Ostravě, kam jej angažoval šéf opery, dirigent Jiří Pinkas. V Národním divadle opakovaně hostoval jako Paloucký (Hubička), Figaro (Figarova svatba) a žalářník Beneš (Dalibor) a po deseti letech, v roce 1987, konečně získal sólistickou smlouvu.
Miloslav Podskalský vynikl především v operách Smetanových, Dvořákových a Janáčkových (mj. žalářník Beneš, Rarach, Paloucký, Lutobor, Vodník, hrabě Vilém z Harasova či Revírník a Jaroslav Prus), ze světového repertoáru patří k jeho velkým rolím Musorgského Boris Godunov, Wagnerův Král Marke (Tristan a Isolda), Mozartův Figaro (na snímu vlevo), Komtur (Don Giovanni) a Sarastro (Kouzelná flétna), Verdiho Filip II. (Don Carlos), Čajkovského kníže Gremin (Evžen Oněgin) či Lortzingův purkmistr Van Bett (Car a tesař). S Operou ND hostoval v Hongkongu, Tokiu, Savonlinně, Soluni a v Německu, v roce 2001 byl pozván do newyorské Metropolitní opery ke spolupráci na Věci Makropulos (Jaroslav Prus). Řadu let předával své pěvecké zkušenosti jako pedagog na pražské AMU.
TIP!
Časopis 20 - rubriky
Časopis 20 - sekce
DIVADLO
Proměny nonverbálního divadla
V Nakladatelství AMU vychází rozsáhlá kolektivní monografie s názvem Proměny nonverbálního divadla. Mapuje koř celý článek
HUDBA
Max Barskih: Nést se na jeho hudební vlně
Dnes je Max Barskih jeden z nejoblíbenějších a nejžádanějších zpěváků nejen na ukrajinské hudební scéně. Vyrůs celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Broumov je pátým městem v řadě hostícím kulatý stůl
Ve čtvrtek 23. května 2024 se v Broumově uskuteční kulatý stůl v rámci projektu Closing the Gap pořádaném orga celý článek