Lukáš Jůza a Lukáš Homola
Středočeské divadlo Kladno přivítalo v nové sezóně nové posily. Jednak ostříleného barda Kostase Zerdaloglu a dále Lukáše Jůzu a Lukáše Homolu. Zeptali jsme se jich: (1) Jak dlouho jste přemýšleli nad přijetím nabídky? (2) Co od angažmá v Kladně očekáváte? (3) Co vás čeká v nové sezóně? (4) Co máte rád, případně co nesnášíte?
Lukáš Homola
Jak se nabízí?
Podobně jako po absolvování školy – pomocí telefonů, videokazet a tak. Přišel jsem z Českého Těšína. Dlouho jsme o tom s mou přítelkyní přemýšleli. Středočeská oblastní divadla nám z toho vyšla jako nejschůdnější. Rozhodli jsme se a vyšlo Kladno.
Jak se dívá mladý člověk na Strakonického dudáka? Pověstného arénového Dudáka na Nové scéně jste nezažil?
Jsem ročník 76, takže ne. Myslím si, že Dudák jako takový je aktuální i dnes. Musí se jen vycházet z jiných principů a stanovisek, které jsou právě aktuální. Asi nelze hrát na strunu češství, která je de facto mrtvá, ale musí se tam hledat nové a sdělné věci, které Tyl vystihl. Říci divákům jak to je.
Angažmá jako takové, je vlastně o omezování se?
Pokud je angažmá omezující dá se výpověď a jde se jinam...
P.S. Pochází z ostravského kraje, ve druhé polovině 90. let navštěvoval zprvu Soukromou hereckou školu M. Asmanové při Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, kde také hrál, v r. 1999 se stal členem hereckého souboru v Českém Těšíně. Spolupracoval i s místními studii Českého rozhlasu a České televize. Hrál např. Roberta v Camolettiho hře Létající snoubenky (režie T. Jirman 1999), Mišku v Gogolově Revizorovi (režie Z. Kaloč, 1999) Filipa v Rachamově a muzikálu Starci na chmelu (režie O. Spišák, 1999) a v mnoha klasických pohádkách.
Do Středočeského divadla přichází po dvouletém angažmá v Divadle v Českém Těšíně a uvede se v inscenaci Aucassin a Nicoletta.
Lukáš Jůza
Jak se nabízí do divadla?
Nabízí se těžko. Absolvoval jsem DAMU v letošním roce. Různě se píší dopisy, zvete na představení a telefonáty.
P.S. Pochází z Karlových Varů, v r. 2000 absolvoval bakalářské studium v oboru herectví na pražské DAMU (ve třídě V. Galatíkové a L. Hlavici). Ve školním studiu hrál Valéra v Moliérově Lakomci (režie korejský posluchač Ho Shin, DISK Praha, 2000). V současnosti hraje i v Praze – roli hraběte Riverse v inscenaci Shakespearovy tragédie Richard III. (režie V. Morávek, Divadlo Globe na Výstavišti, 2001) a ve skupinové interpretaci otevřeného hereckého tvaru v projektu TOPDOKS podle švýcarského dramatika Urse Widmera (režie Adam Pražák, scéna NoD klubu Roxy, 2001). Ve Středočeském divadle se poprvé představí v premiéře Aucassin a Nicoletta.
TIP!
Časopis 18 - rubriky
Články v rubrice - Rozhovory
Patrik Lančarič: Zlín už ke mně přirostl
Setkání s Patrikem Lančaričem, uměleckým šéfem činohry Městského divadla Zlín, nebylo náhodné. Portál Scena.cz ...celý článek
Časopis 18 - sekce
HUDBA
ABBA: úspěch navzdory
ABBA: úspěch navzdory
Britský dokument mapuje vývoj švédské skupiny ABBA. Když v roce 1974 zvítězila v sout celý článek
OPERA/ TANEC
Den otevřených dveří Tanečního centra Praha
Konzervatoř Taneční centrum Praha pořádá v pondělí 29. dubna 2024 od 14 do 17 hodin ve svém sídle v branickém celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Festival umění a kreativity ve vzdělávání
Už počtvrté se pedagogové, rodiče, odborná i širší veřejnost či profesionálové z oblasti kultury a umění mohou celý článek