Katsapov neočekává bouře v Národním
Alexander KATSAPOV, sólista baletu Národního divadla, se zúčastní internetového rozhovoru na našem serveru. Do salónu K. Čapka usedne v rámci NetHovorů 24. října v tradičním čase v 17.00 h. Tentokrát se spolupořadatelem stal balet Národního divadla v Praze.
Jurij Grigorovič při práci na Louskáčkovi a Raymondě. A samozřejmě Jiří Kylián při přípravě inscenace Dítě a kouzla / Sinfonietta. Už když poprvé vešel na sál, bylo jasné, že jde o mimořádnou osobnost, že z něj něco vyzařuje. A myslím, že spolupráce s ním je znát i na výkonu souboru.
V posledních sezonách máme v Národním divadle velice pestrý repertoár, což mě vyhovuje. Rád účinkuji skoro ve všem, nebaví mě pouze čistě technické role. Dávám přednost postavám s dramatickým nábojem, jako je Friedemann v Malém panu Friedemannovi, Romeo a Merkucio v Romeovi a Julii, Lenskij v Oněginovi. Z klasiky mám nejraději Louskáčka.
Před premiérou, která se konala letos na konci května, vzniklo velké napětí. Nikdo totiž do poslední chvíle nevěděl, jaké bude premiérové obsazení. Znervóznilo to celý soubor, mě to však nakonec motivovalo k tomu, abych ze sebe vydal na jevišti maximum.
Jsem od přírody hrbatý, takže jsem s tím neměl problém… Ne, dělám si legraci, i když je pravda, že mi odmala vytýkali, že se hrbím. Ale vážně - mám rád změny a Friedemanna beru jako jedinečnou příležitost.
Komediální role mám ze všeho nejraději, takže i tahle mě moc těší. Navíc tady v té se vysloveně vyžívám - většinu času jsem na jevišti v ženském převlečení a to mě baví. Pouze mi dělají problém převleky, ani si nepřejte slyšet, jak se v zákulisí vztekám.
Pro uklidnění si cestou do divadla pouštím v autě oblíbenou muziku, nejčastěji Pink Floyd.
Těžko mohu říci něco konkrétního, zatím máme málo informací. Na první schůzce s novým vedením jsme se mnoho nedověděli. Repertoár asi půjde modernějším směrem, což asi přinese změnu pedagogů a možná i tanečníků. Uvidíme.
TIP!
Časopis 17 - rubriky
Časopis 17 - sekce
HUDBA
Bratři Karamazovi - Studený dříví
Bratři Karamazovi, jedinečná kapela, která dokázala podivuhodně skloubit víru, mystiku, bigbít, underground a celý článek
OPERA/ TANEC
Z první řady: Rusalka z Toulouse
A. Dvořák: Rusalka z Toulouse
Lyrická pohádka o třech dějstvích na libreto J. Kvapila v podání souboru Théa celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Antologie Krvavý Žižkov
Krvavý Žižkov je antologie, která má svého předchůdce Krvavý Bronx (2020), úspěšnou knihu povídek o „vyl celý článek