zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Divadlo Komedie se stává opět součástí MdP

Nová loga Mdp

autor: archiv divadla   

zvětšit obrázek

Městská divadla pražská mění skoro po deseti letech svůj vizuál. Znovupřipojením divadla Komedie se Městská divadla pražská stanou největším jednosouborovým činoherním divadlem v České republice. Divadla ABC, Rokoko i Komedie budou od sezony 2018/2019 výrazně programově profilovaná – jejich odlišení pomůže i nový grafický styl.
S novou uměleckou koncepcí a opětovným připojením divadla Komedie přestala být dosavadní vizuální identita Městských divadel pražských dostačující. „Městská divadla pražská musejí sledovat trendy kulturního marketingu, a dokonce je jako prestižní metropolitní instituce i udávat. Inovace stávající grafické prezentace divadel je proto žádoucí“, vysvětlil důvody změny ředitel Městských divadel pražských Daniel Přibyl.

Městská divadla pražská proto spolu s organizací CZECHDESIGN.CZ, která má s přípravou podobných designerských soutěží několikaleté zkušenosti, vyhlásila v březnu tohoto roku soutěž o nový vizuální styl, který by lépe reflektoval plánované změny v této významné kulturní instituci.
Na základě rešerší bylo v soutěži osloveno šest grafických studií: Bicepsdigital, Breisky, s.r.o., Colmo, Michal Kupilík, Studio zetzetzet a Ondřej Zámiš. Sedmičlenná porota složená z odborníků z oblasti designu, zástupců Městských divadel pražských a také z Magistrátu hlavního města Prahy vybrala jako nejlepší projekt Ondřeje Zámiše (vzniklý ve spolupráci s Romanem Černohousem), mimo jiné autora nového grafického vizuálu města Liberec, výtvarného řešení výstav Retro a Fenomén Masaryk v Národním muzeu a mnoha dalších grafických projektů.
Vítězný návrh založený na novém původním písmu Romana Černohouse podle poroty dostatečně odliší tuto instituci na pražské kulturní scéně. Svým uměřeným výrazem podtrhuje intelektuální a dramaturgický fundament nové umělecké koncepce Městských divadel pražských.

„Dnes žijeme v komunikačně a vizuálně roztříštěné době a my jsme k tomuto trendu nechtěli ještě více přispívat. Proto spíše než logo, vznikl systém, který hravě kombinuje hlavní název instituce s jeho částmi, ty se ovšem netváří jako jednotlivé scény, ale naopak tvoří jeden celek – ‚jedno slovo ',“ uvedl Ondřej Zámiš k vítěznému návrhu a pokračoval: „Nevnímáme komunikaci Městských divadel pražských jako princip hlavní značky a podznaček, ale jako jednu identitu, jeden systém, který je variabilní, proměnlivý, kde všechny jeho části jsou na stejné úrovni, vzájemně se podporují a tvoří celek – Městská divadla pražská. Jednota a jednoduchost, to jsou hlavní hesla, která nás provázela při tvorbě návrhu nové identity Městských divadel pražských.“

27.8.2018 22:08:23 Redakce | rubrika - Zprávy

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Zprávy

Nová výzva Kašpar.Dramatik

Martin Hofmann (Cyrano)

Spolek Kašpar je soubor, který je již více jak třicet let etablovaný na české divadelní scéně. Aktuálně hraje ...celý článek


Pořád jsem to já poprvé v Pardubicích

Eliška Lásková a Petra Janečková (Pořád jsem to já)

Východočeské divadlo uvádí novinku, hru Pořád jsem to já, kterou autorka Christine Mary Dunford napsala podle ...celý článek



Časopis 17 - sekce

HUDBA

Mladí ladí jazz zdarma na Karlovo náměstí

Jazzanova

V Praze do 30. dubna patří Karlovo náměstí patřit jazzu i dalším hudebním žánrům. Pod taktovkou festivalu Mlad celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Oceněné drama Píseň jmen

Píseň jmen

Píseň jmen
Tim Roth a Clive Owen jako přátelé, do jejichž dětství vstoupila druhá světová válka. Oceněné ka celý článek

další články...